محدودیت فضای تبلیغ: پیامکهای تبلیغاتی به شرکتهای تبلیغکننده فضای تبلیغاتی پنل اس ام اس کمی میدهد؛ یعنی با کمترین تعداد پنل پیامک کلمات باید پنل پیامک پیام خود را برسانند و به علاوه نمیتوانند پنل اس ام اس جلوههای صوتی یا تصویری به پیامهای خود اضافه کنند؛ این پنل پیامک مساله خلاقیت تبلیغکننده پنل اس ام اس را از بین میبرد. تکرار ناپذیری: از دیگر معایب بازاریابی پیامکی این است که پنل پیامک برخلاف تبلیغات رادیو و تلویزیون نمیتوان آن پنل پیامک را بارها تکرار کرد، مگر اینکه هر بار از متن پنل اس ام اس های مختلفی پنل پیامک استفاده شود، البته این کار نیز اثر اولیه را نخواهد داشت. پنل اس ام اس پیگیر نبودن مشتری: در نهایت، درگیر کردن مشتری در امور بازاریابی و تشویق وی برای دریافت مستمر پیامک های پنل اس ام اس شرکت شما روی گوشی موبایل، پنل پیامک همیشه کار آسانی نیست. پیامک هایی که بدون اجازه مشتری فرستاده میشوند، معمولا مورد توجه قرار نمیگیرند و احتمال این که مشتری آن را باز نکند پنل اس ام اس زیاد است.