هتل گردی

هتل گردی

هتل گردی

هتل گردی

برنامه Call Control: مسدود کردن تماس و پیامک های ناخواسته


هنگامی که تماس یا پیامک مزاحمت‌آمیزی از شماره‌های ناشناس دریافت می‌کنید، واکنش شما چیست؟ زمانی که بنا به دلایلی تمایلی به پاسخ دادن به شماره‌ای خاص ندارید، چه راه حلی به کار می‌گیرید؟ تا همین چند سال پیش جوابی جز خاموش کردن گوشی برای این سؤال وجود نداشت؛ اما به لطف ورود گوشی‌های هوشمند و پیشرفته‌تر پنل اس ام اس شدن گوشی‌های موبایل‌، اکنون مدت‌ها است که مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های ناخواسته بسیار کاهش یافته است. در نسل جدید گوشی‌ها، اپلیکیشن‌هایی با عنوان مسدودساز تماس یا پیامک منتشر شد که به کمک آن‌ها می‌توانستید شماره‌های مزاحم یا ناخواسته را بلاک کنید تا شاهد هیچ تماس یا پیامکی از آن‌ها نباشید؛ به این معنا که اگر شماره‌ای را توسط این اپلیکیشن‌ها مسدود کنید، هنگامی که آن شخص با شما تماس می‌گیرد بوق اشغال برای او پخش می‌شود. این تماس‌های مسدودشده به هیچ عنوان مزاحم شما نخواهند شد و حتی متوجه نخواهید شد که از شماره‌های بلاک‌شده تماس یا پیامکی دریافت کرده‌اید و تنها با ورود به داخل  پنل پیامک اپلیکیشن، لیست تماس‌ها یا پیامک‌های بلاک‌شده را مشاهده خواهید کرد. برنامه اندروید Call Control یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه است که به کمک آن می‌توانید تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته را به‌طور کامل مسدود کنید.


 

 

کنترل گرگ ها با پیامک

گرگ بودن هم مشکلات خاص خود را دارد، هیچ فروشگاه زنجیره‌ای و یا کارت اعتباری برای خرید در کار نیست! پس گاه و بیگاه مجبورید برای سیر کردن شکم خود به گله بزنید و گوسفند چاق و چله‌ای را به دندان بگیرید و نوش جان کنید. اما، فناوری قرار است کار را قدری سخت کند! پس گرگ‌ها قبل از اینکه سگ گله و چوپان دنبالشان بیافتند پنل پیامک باید با احتیاط بیشتری عمل کنند. اخیراً یکی از محققان بیولوژیست سوئیسی موفق به ابداع سامانه‌ی پیامکی ویژه‌ای شده که بر روی قلاده‌ی خاصی که به گردن گوسفندان آویزان می‌شود، سوار شده و با کنترل مرتب میزان ضربان قلب آن‌ها تشخیص می‌دهد که حیوان زبان بسته در چه وضعیتی است. در صورتی که نرخ ضربان قلب به ناگاه با تغییر یکباره‌ای مواجه شود، پیامکی به تلفن همراه چوپان ارسال شده و وی از این موضوع مطلع می‌گردد. تاکنون این تجهیزات پیشرفته بر روی ۱۲ گوسفند بخت برگشته نصب و با سگ‌های گرگی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. در این آزمون مشخص شد زمانیکه این چهارپایان علف خوار با استرس مواجه می‌شوند، میزان ضربان قلبشان به شدت افزایش پیدا می‌کند. بنا به گزارش سایت Phys.org نمونه اولیه این قلاده تا پاییز امسال آماده خواهد شد و قرار است مراحل آزمایشی آن در سال ۲۰۱۳ دنبال شود. این پنل اس ام اس دستگاه که ماحصل تلاش‌های ژان - مارک لاندری از موسسه تحقیقاتی کورا است در کنار ارسال پیامک، آژیر ویژه‌ای را به صدا در آورده و حتی قادر است مواد شیمیایی دور کننده‌ای را در هوا اسپری نماید تا گرگ‌ها از صرافت خوردن گوسفند بیچاره بیافتند.


پیامک زدن حین رانندگی

طبق برآوردها، تقریبا 50 درصد افراد بزرگسال حین رانندگی به پیامک زدن مشغول می‌شوند. محققان خصلت‌های شخصیتی نظیر «درون رانشی شخصیتی» و نیاز «به مرتبط ماندن» را با انجام ارادی این عمل خطرناک مرتبط می‌دانند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهند که رانندگان مرد تمایل بیشتری برای پیامک زدن در حین رانندگی دارند. پنل پیامک طبق گفته‌ی «گارلد لنتز» یکی از محققان فعال در این زمینه :  به نظر می‌رسد این طرز تفکر که «استفاده از ابزارهای الکترونیکی حین رانندگی  فقط برای دیگران (نه خود خص) خطرناک است»، ذهنیتی فراگیر شده باشد. نتایج پژوهش دیگری نشان می‌دهد که احتمال بروز حادثه در حین ارسال پیامک، 23 برابر بیشتر از خطرات رانندگی عادی است. علاوه بر این، مطالعاتی که در رابطه با توانایی مالتی‌تسکینگ (انجام هم‌زمان چند عمل متفاوت) روی افراد مختلف صورت گرفته‌ حاکی از این هستند که مغز انسان در یک لحظه‌ی مشخص، فقط از عهده‌ی انجام یک عمل برخواهد آمد. حتی افرادی که در ظاهر توانایی مالتی‌تسکینگ بالایی دارند نیز از این قائده مستثنی نیستند. در واقع توانایی این افراد در قالب تطبیق آنی آن‌ها با وضعیت جدید و انجام پنل اس ام اس بخشی از عمل بعدی کرد پیدا می‌کند. در سال گذشته‌ی میلادی نزدیک به 3000 نفر در اثر بروز حوادث ناشی از خواندن و ارسال پیامک حین رانندگی جان خود را از دست دادند.


هتل ونوس پلاس چالوس

هتل پنج ستاره ونوس پلاس واقع درفاصله 1500 متری شهرک توریستی نمک آبرود در میان جنگل های شمال با آب و هوایی مطبوع و دلنشین در تابستان سال 1396 با بنایی شیک و مدرن در 13 طبقه با 60 واحد اقامتی مجلل با نمایی بی نظیر از کوه و جنگل و مجهز به کلیه امکانات رفاهی مورد بهره برداری قرار گرفته است.از نظر موقعیت جغرافیایی هتل ونوس پلاس درفاصله اندکی از مرتفع ترین تله کابین کشور قرار گرفته است. امکانات متنوع از قبیل فضای سبز و جذاب، روم سرویس، کارکنانی مجرب و صبور، آسانسور، سالن ورزشی، پارکینگ و رستوران هتل ونوس پلاس با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و کافی شاپ در محیطی دنج آماده پذیرایی از شما میهمانان گرامی می باشد.


رزرو هتل بلوط تهران

بلیت اینترنتی بگیرید. بزرگ‌ترین مزیت این رزرو هتل بلوط تهران بلیت این است که چون اطلاعات پرواز شما با تمامِ جزئیات، روی کامپیوترهای فرودگاه وجود دارد، اگر رزرو هتل بلوط تهران بلیت‌تان را جا بگذارید،‌ گم کنید، یا از شما بدزدند هم، برنامه‌ی سفرتان سرجایش است. حتی می‌توانید آن  رزرو هتل بلوط تهران را تغییر دهید بدون این‌که نیاز به صدور مجدد بلیت پرینت‌شده روی کاغذ باشد. حتی اگر شرکت هواپیمایی‌تان رزرو هتل بلوط تهران امکان صدورِ کارت پرواز (boarding passes) را به‌صورت اینترنتی رزرو هتل بلوط تهران یا از طریق باجه‌های خودکار ( self-service kiosk check-in) ارائه‌می‌دهد، حتماً از این امکان هم استفاده کنید تا در فرودگاه وقت‌تان کمتر رزرو هتل بلوط تهران تلف شود. اما معایب این بلیت‌ها: بزرگ‌ترین اِشکال‌شان این است که اطلاعات پرواز شما فقط در کامپیوتر رزرو هتل بلوط تهران یک شرکت هواپیمایی خاص است و خطوط هواییِ دیگر به آن دسترسی ندارند. البته در٩٩٪ اوقات مشکلی رزرو هتل بلوط تهران پیش نخواهدآمد، دردسر بزرگ وقتی است که پرواز شما لغو شود و برای انتقال آن به یک شرکت هواپیمایی دیگر به حضور شما نیاز پیداشود. اگر چنین اتفاقی افتاد، قبل از این‌که اطلاعات بلیت شما به شرکت رزرو هتل بلوط تهران هواپیمایی جدید منتقل شود، محض اطمینان از همان شرکت هواپیمایی قبلی یک بلیت که قابل تأیید باشد (endorseable) بگیرید. برای سفرهایی که چندین خط هوایی را شامل می‌شوند هم (مثل مسافرت‌های رزرو هتل بلوط تهران دور دنیایی) بهتر است همان بلیت پرینت‌شده را بگیرید چون شرکت‌های هواپیمایی هنوز بین خودشان توافق یکسانی برای این‌گونه بلیت‌ها ندارند.